Customer Service & Logistics Manager


Have an appetite for more?

Oletko valmis hyppäämään mukaan menestyvään, Euroopan 2. suurimpaan leipomoyhtiöön, jossa kaikki jakavat yhteisen intohimon leipomiseen? Lantmännen Unibake on leivonnaispakasteisiin erikoistunut kansainvälinen osaaja, jolla on vahvat juuret suomalaisessa leipomisessa. Meillä on markkinoiden monipuolisin valikoima herkullisia leipiä, makeita leivonnaisia, ruokaisia ja fast food -tuotteita. Työllistämme Suomessa ja Virossa reilut 500 leipuria, ja globaalisti jo yli 6000 henkilöä. Tuotteitamme myydään yli 60 maassa.

Haemme Suomen ja Baltian toimitusketjun tiimiin Customer Service & Logistics Manageria vetämään asiakaspalvelu- ja logistiikkatiimiämme, jolle asiakastyytyväisyys ja jatkuva kehitys ovat toiminnan perusta. Customer Service & Logistics Managerilla on avainrooli organisaatiossa, jonka vastuulla on taata asiakaspalvelumme laatu, toiminnan ketteryys ja tehokas logistiikka. Tässä roolissa toimit aktiivisesti osallistavana vuorovaikuttajana, asiantuntijana ja kumppanina niin sisäisille kuin ulkoisille sidosryhmillemme sekä asiakkaillemme. Johdat 7 henkilön tiimiäsi osallistavalla ja innostavalla otteella mahdollistaen tiimiläistesi henkilökohtaisen kasvun.

Tehtävä on kokoaikainen ja vakituinen. Hoidat tehtäviäsi sujuvasti sekä suomeksi että englanniksi, ja raportoit tehtävässä Supply Chain Managerille. Toimipisteesi on Petikon leipomomme yhteydessä Vantaalla, ja roolissasi käyt välillä myös Salmisaaren pääkonttorillamme sekä matkustat satunnaisesti. Tiimisi jäsenet työskentelevät pääsääntöisesti Petikon lisäksi Latviassa ja Liettuassa. Työskentelemme hybridimallilla, ja tapaamme tiimin ja kollegoiden kanssa toimistolla kolmena päivänä viikossa.

Koska olemme nopeatempoinen ja jatkuvasti kehittyvä organisaatio, toivomme, että tuot mukanasi optimistista ja kehitysmyönteistä asennetta. Sopeudut ajoittain vauhdikkaaseenkin arkeen, pystyt hahmottamaan kokonaisuuksia ja olet taitava verkostoituja. Työskentelet järjestelmällisesti sekä oma-aloitteisesti, priorisoiden tehtäviä tehokkaasti ja ratkaiset haasteita luontevasti. Pystyt käsittelemään isoja määriä dataa ja muuttamaan ne ymmärrettävään muotoon sekä esittämään niiden pohjalta johtopäätöksiä ja kehityskohteita.

Pääasialliset tehtävät:

  • Toimia suunnannäyttäjänä ja motivoivana tiiminvetäjänä tiimillesi strategian, tavoitteiden, prosessien, standardien, budjetin ja HR-käytäntöjen näkökulmasta
  • Varmistaa laadukkaat ja toimivat asiakaspalvelu- ja logistiikkaprosessit aikataulujen mukaisesti
  • Varastojen ja varastonhallinnan sekä kuljetusten prosessien toimivuuden varmistaminen ulkoisten yhteistyökumppaneiden ja sisäisten sidosryhmien kanssa laatustandardien, kustannustehokkuuden ja KPI-mittareiden mukaisesti
  • Prosessien ja työtapojen kehittäminen ja standardoiminen
  • KPI-lukujen seuranta sekä datan analysoiminen jatkuvan parantamisen kehityskohteiden määrittelemiseksi
  • Olla aktiivinen kumppani eri sidosryhmien kanssa tehtävässä yhteistyössä, sekä varmistaa sujuva tiedonkulku osaltasi
  • Supply Chainin laskujen käsittely, kulujen seuranta ja analysointi sekä osallistuminen budjetin ja tulosennusteiden laatimiseen
  • Osallistuminen Supply Chainin kokonaisvaltaiseen kehittämiseen tuoden näkemyksesi ja kokemuksesi kehitysmyönteisessä hengessä

Tehtävässä onnistut parhaiten, kun sinulla on:

  • Tehtävään soveltuva kaupallinen koulutus (esim. tradenomi / KTM)
  • Kokemusta vastuullisesta esihenkilöroolista (elintarvikeala/FMCG katsotaan eduksi)
  • Erinomaiset leadership-, viestintä- ja vuorovaikutustaidot
  • Kokemusta ja kokonaisvaltaista ymmärrystä logistiikan sekä asiakaspalvelun prosesseista
  • Kykyä hahmottaa kehitystarpeita sekä taitoa viedä kehityskohteita eteenpäin tehokkaasti yhdessä eri sidosryhmien kanssa
  • Kokemusta useiden ulkoisten kumppanien kanssa tehtävästä yhteistyöstä
  • Dynaaminen ja joustava ote työhön
  • Kyky reagoida muuttuviin tilanteisiin ja toimia tilanteen vaatimalla tavalla
  • Kokemusta valmistavasta organisaatiosta, jossa on useita valmistusyksiköitä
  • Ymmärrystä sopimusten ja ohjeiden laadinnasta ja ylläpitämisestä
  • Hyvät taidot Microsoft Office -ohjelmissa
  • Toiminnanohjaus- ja raportointijärjestelmien osaamista (käytössämme on Microsoft Dynamics AX ERP sekä Power BI)

Henkilönä olet:

  • Taitava ja läsnäoleva esihenkilö, sekä vahva tiimipelaaja
  • Tehokas can-do-asenteen omaava kehittäjä
  • Hyvä säilyttämään fokuksen sekä priorisoimaan
  • Osallistava verkostoituja
  • Proaktiivinen, itsenäinen ja sinulla on hyvä resilienssi

Tarjoamme sinulle:

Paikan vastuullisesti kasvavassa kansainvälisessä leipuriperheessä, jossa mukava tiimi haluaa kehittää ja kehittyä kanssasi. Arvostamme monimuotoista, avointa ja rentoa työilmapiiriä, jota ohjaavat yrittäjähenkisyys ja yhteiset johtamisen työkalut. Työsuhde-etuihimme kuuluu mm. kattava työterveyshuolto, pyöräetu ja tukea liikuntaan, hyvinvointiin ja kulttuuriharrastuksiin (ePassi).

Hakuohjeet

Kuulostaako siltä, että olet etsimämme henkilö ja haluat olla osa mahtavaa joukkoamme? Odotamme hakemustasi ja ansioluetteloasi palkkatoiveen kera 4.5.2025 mennessä.

Jos haluat kuulla tehtävästä tarkemmin, tuleva esihenkilösi Emilia Piekkola keskustelee kanssasi mielellään ke 23.4. klo 8-10 ja ma 28.4. klo 15-17 välisenä aikana, p. 050-3200 908. Meillä on valmius edistää prosessia sopivien kandidaattien kanssa aktiivisesti jo hakuaikana, joten jos kiinnostuit, lähetäthän hakemuksesi pikimmiten!