Myllyn Paras -pastojen takaisinvedosta runsaasti reklamaatioita – vastaamme kaikille

Takaisinvedot, 2023

Kuluttajapalvelutiimimme tekee jatkuvasti töitä, jotta saisimme käsiteltyä pastojen takaisinvetoon liittyvän harvinaislaatuisen suuren määrän reklamaatioita mahdollisimman nopeasti. Pyydämme kuitenkin ymmärrystä pidentyneisiin vastausaikoihin, vastaamme varmasti kaikille.

Valitettava tapaus tapahtui kesäkuun puolessa välissä, kun tuotannossamme tapahtuneen linjaston rikkoutumisen seurauksena joistakin pastapakkauksista löytyi pieniä metalliosia. Varotoimenpiteenä vedimme takaisin suuren määrän pastaa. Yhteensä kahdeksan Myllyn Paras -pastatuotetta, tietyillä parasta ennen -päiväyksillä, kuului takaisinvedon piiriin.  

Otamme tapauksen hyvin vakavasti. Ruokaturvallisuus ja laatu ovat ensisijaisen tärkeitä meille ja olemme seuranneet tarkkoja prosessejamme, jotta voimme käsitellä tilanteen mahdollisimman tarkasti ja pitää huolta, että tällainen ei toistu, sanoo Lantmännen Cerealian laatupäällikkö Henna Tamminen.

Olemme saaneet tuhansittain kysymyksiä ja reklamaatioita takaisin vedetyistä tuotteista. Kuluttajapalveluamme on vahvistettu uudella henkilökunnalla, jotta voisimme käsitellä kaikki palautteet mahdollisimman pian. Tavoitteemme on moninkertaistaa kuluttajapalvelun henkilökunta seuraavien viikkojen aikana.

Olemme pahoillamme tästä valitettavasta tapauksesta ja pyydämme kuluttajien ymmärrystä ja kärsivällisyyttä. Emme ole koskaan kohdanneet samanlaista tapausta tässä mittakaavassa, ja sen vuoksi teemme jatkuvasti töitä rekrytoidaksemme ja kouluttaaksemme uutta henkilökuntaa kuluttajapalveluumme. Jokainen reklamaatio käsitellään, mutta tämä saattaa kestää jopa muutamia kuukausia, kertoo viestintäpäällikkö Emelie Bontesse de Filippis.

Takaisinveto koskee erilaisia Myllyn Paras -pastatuotteita, joiden parasta ennen -päiväys on välillä 15.5.2025–11.6.2025. Lisäksi takaisinvedon piirin kuuluu Täysjyvä Fusilli Makaroni, jonka parasta ennen päivä on 9.6.2024.

Jotta voimme käsitellä reklamaation, tarvitsemme tiedon siitä, että kuluttajalla on takaisinvedon piiriin kuuluva tuote. Tämä tarkoittaa kuvaa tuotteesta ja parasta ennen -päivästä. Sen vuoksi pyydämme ystävällisesti pitämään tuotteen pakkauksineen tallella kunnes olemme yhteydessä, kommentoi Henna Tamminen.

Kaikki tarvittava tieto reklamaation tekemiseen löytyy Myllyn Paras -verkkosivuilta. Niitä kuluttajia, jotka ovat jo tehneet reklamaation, pyydämme ystävällisesti odottamaan kuluttajapalvelun vastausta sähköpostitse.

Lisätietoja varten ota yhteyttä:

Kuluttajapalvelu, Lantmännen Cerealia
www.myllynparas.fi

Emelie Bontesse de Filippis, viestintäpäällikkö, Lantmännen Cerealia
Puh: +46 10 556 98 21
Sähköposti: emelie.bontesse@lantmannen.com