Vuosittain toteutettava Sustainable Brand Index on Euroopan laajin kuluttajien mielikuvia brändien vastuullisuudesta kartoittava tutkimus. Tutkimuksessa arvioitiin 243 brändiä eri toimialoilta.
Tutkimustulosten mukaan suomalaiset arvostavat Myllyn Paras- ja Vaasan -brändien kotimaista tuotantoa, kotimaisten viljaraaka-aineiden käyttöä sekä terveellisiä tuotteita.
– Olemme iloisia, että Lantmännenin brändit sijoittuivat näin hienosti Sustainable Brand Index 2024 -tutkimuksessa. Myllyn Paras- ja Vaasan -brändeillä on pitkät perinteet suomalaisella elintarvikealalla ja myllyteollisuudessa, ja tämä tulos kannustaa meitä jatkamaan pitkäjänteistä työtämme kestävän ruoantuotannon eteen. Kiitos kaikille, jotka tekevät päivittäin töitä brändiemme vastuullisuuden eteen ja ovat toiminnallaan mahdollistaneet tunnustuksen saavuttamisen, sanoo Lantmännenin brändi- ja viestintäjohtaja Mari Dunderfelt.
Kärkikolmikon vuonna 2024 muodostivat Elovena, Valio ja S-Market.
Sustainable Brand Index -tutkimuksesta
Sustainable Brand Index™ on Euroopan laajin vastuullisuuteen keskittyvä bränditutkimus, joka mittaa vuosittain kuluttajien käsityksiä brändien vastuullisuudesta Suomessa ja muissa Euroopan maissa. Tutkimus selvittää, kuinka hyvin kuluttajat eri maissa tuntevat brändien vastuullisuustyötä ja miten he arvostavat sitä. Tutkimus on toteutettu joulukuussa 2023 ja tammikuun 2024 välisenä. Tutkimuksen toteuttaa SB Insight -tutkimusyhtiö.
Lisätietoja:
Brändi- ja viestintäjohtaja
Mari Dunderfelt